Buch, Englisch, 124 Seiten, Format (B × H): 214 mm x 139 mm, Gewicht: 170 g
Reihe: Global Media Giants
Media Power in Contemporary Spain
Buch, Englisch, 124 Seiten, Format (B × H): 214 mm x 139 mm, Gewicht: 170 g
Reihe: Global Media Giants
ISBN: 978-0-367-50579-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Prisa is now the world’s leading Spanish and Portuguese-language media group in the creation and distribution of content in the fields of culture, education, and information, producing content for more than twenty countries with global brands like El País (newspaper), Los 40 (radio), or Santillana (education). Using a critical political economy approach, the authors track Prisa’s journey to becoming a cross-media conglomerate, and examine how it mirrors the recent history of the economic and political developments in Spain.
This concise and highly contemporary volume is ideal for students, scholars and researchers looking to further their understanding of a growing Spanish-language media power, or more generally interested in international communication and media industries.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. History 3. Economic Profile 4. Political Profile 5. Cultural Profile 6. Conclusion