Perron | How to overcome the power of incumbency in election campaigns | Buch | 978-3-8329-5853-4 | sack.de

Buch, Englisch, Band 3, 296 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 450 g

Reihe: Kommunikation in Politik und Wirtschaft

Perron

How to overcome the power of incumbency in election campaigns

Buch, Englisch, Band 3, 296 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 450 g

Reihe: Kommunikation in Politik und Wirtschaft

ISBN: 978-3-8329-5853-4
Verlag: Nomos


How can challenger candidates win elections against incumbents? The present book answers this question by comparing four successful challenger candidates with four unsuccessful ones. The analysis includes both a successful and an unsuccessful campaign each from the USA (Bill Clinton, John Kerry), Germany (Gerhard Schröder, Rudolf Scharping), Brazil (Luiz Inácio Lula da Silva 2002 and 1998) and the Philippines (Joseph Estrada, Fernando Poe Jr.). Despite the fact that the candidates operate in different political systems, the successful ones do indeed share a number of strategies regarding the campaign message, positioning, timing, preparation and campaign management. The book is based on thorough literature research and in-depth interviews with key political consultants from the four studied countries.
Perron How to overcome the power of incumbency in election campaigns jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.